Boom shakalak reeespect!

Nu befinner vi oss återigen på en så kallad paradis-ö. Nämligen Little Corn Island utanför Nicaraguas kust. Här råder det välkända karibiska lugnet och stränderna, palmerna, klimatet och vattnet gör att man trivs ypperligt. Vi bor i en bungalow på stranden och att direkt på morgonen sätta på sig badbrallorna, traska ner 15 meter till vattnet och hoppa i det underbart sköna vattnet är ren och skär njutning! Att dessutom somna och vakna till ljudet av vågorna är också en lyxvara som man inte är bortskämd med hemmavid.

Här råder som sagt det karibiska lugnet. Vilket för svenskar som oss ibland är lite påfrestande. De är helt enkelt lite för relaxed ibland och de kan till exempel helt glömma av en beställning, missa att skicka med väskorna på flyget eller helt enkelt inte dyka upp när man har bokat en fisketur klockan 7 på morgonen. Det sistnämnda hände mig idag, jag skulle ut och fiska imorse och satt och väntade och väntade och väntade tills klockan blev 8 och snubben med reggaemössan som heter David äntligen kom förbi (kanske inte skulle bokat en fisketur av en kille i reggaemössa, men han heter ju faktiskt David). Då hade han tappat bort sitt block där han skrev upp vilka som skulle åka iväg på tur. Det kan kanske ha berott på att han satt på stranden hela dagen igår och drack öl. Kanske rökte han också en och annan "inhemsk" cigarett. Sånt får man räkna med här. Vissa tycker det är charmigt och soft men jag tycker mest det är brist på respekt och jävligt arrogant. Jag är ingen människa som kräver fläckfri service och supertrevligt bemötande hela tiden men arrogans och att bara utebli gör mig ganska uppgiven och sur. Tyvärr gör sådana här saker att jag inte trivs så bra som jag borde göra här på denna vackra plats.

Imorgon hoppas jag att fisketuren blir av så att jag kan fånga en fin, kämpaglad firre och för någon sekund känna mig som en dålig imitation av Hemingway. Jag har velat fiska hela resan men det är först nu priserna är överkomliga och det känns nästan som sista chansen på hela resan!

Annars händer inte så mycket på den här ön. Vi njuter av att bli lite brunbrända åter igen och längtar ganska mycket efter att komma ner till Colombia, där folket är kända för att vara väldigt trevliga och tillmötesgående. Vi har bestämt oss för att försöka ta ett flyg från Nicaraguas huvudstad Managua till Colombia och hoppa över resten av Centralamerika (Costa Rica och Panama). Sydamerika är något vi både ser fram emot väldigt mycket och vi tror att vi behöver ganska mycket tid för att ta oss runt denna gigantiska kontinent.

Sist men inte minst! Vi tycker att ni kommenterar dåligt här på bloggen, undantagen som bekräftar regeln är Mamma Prim och fröken Widar. Rosor till er! På grund av erat undermåliga kommenterande så utlyser vi en frågestund till nästa blogg. Skriv ner era frågor om det ni vill ha reda på. Det kan vara precis vad som helst! Vad en öl kostar här, hur varmt det är i vattnet, hur många bultar det finns i ölandsbron etc etc. Det vore väldigt uppskattat från vår sida om ni hade några frågor!

Nu ska vi gå och bada i det 28 (?) gradiga vattnet och njuta av den här fredagen. Senare i afton blir det grillparty på stranden! Hoppas fredagsmyset blir mysigt hemma i stugorna.


Kommentarer
Postat av: Anna Claesson

Har ni hittat till Happy Hut än? Har du hittat den mycket gropiga men fina fotbollsplanen på Little Corn? Och har ni köpt kokosbröd? Det borde ni testa - smakar gudomligt.

Och när är ni i Venezuela? Kunde vara kul om vi sprang på varandra... jag är iaf i Caracas typ 31/3-2/4, sedan blir det Salto Angel till den 6:e och därefter Isla Los Roques från 8-13/4.

Ha det gött! kram syster

2012-03-23 @ 19:19:07
Postat av: Anette

Rapport från Västra Götaland: Fre.23/3 kl. 21:00. Kan tala om att här badar man INTE i tempererat vatten på kvällskvisten. Eller det klart att det är tempererat men här har det inte riktigt nått upp till badvänligt ännu. F.ö. har vi faktiskt haft riktigt fint vårväder och det lutar åt en riktigt fin helg faktiskt. Kanske det kan infinna sig en sönder-grillad köttbit i helgen med tillhörande öl. Om inte annat blir det i vart fall våfflor på söndag, mumsigt. Jojomensan, här är det våffeldagen så då bara måste man "grisa" i sig en och annan lagg med massor av grädde och sylt. Jag hoppas att David har tur och kommer iväg på sin fiske-tur, det bästa med avstånd är ju att man kan skrävla hur mycket man vill om storlek och antal firrar för vem kan kolla äktheten i fångsten. Matilda är ju "med-brottsling" så henne går ju inte att lita på!!!!God fiske-lycka önskar jag dig i alla fall. Och hoppas att ni kan möta upp Anna efter vägen någonstans,vore väl kul att träffa någon "kändis" som omväxling. Önskar er allt gott på ön och rök inga inhemska cigaretter för guds skull,då blir mor tvungen att hämta hem sin dotter med tillbehör så som ryggsäck och David m.m. Nå väl, ha det bra tills vi hörs.

2012-03-23 @ 21:44:40
Postat av: AN2N

den on maste ju ha extra goa popcorn? har ni testat?

2012-03-23 @ 22:28:01
Postat av: an2n

den on maste ju ha extra goa popcorn? har ni testat?

2012-03-23 @ 22:28:19
Postat av: Anders Claesson

Hej på er!

Här njuter vi av underbart vårväder med sol och värme- ca 15grader.Ni är väldigt flitiga att blogga och det är kul att ni håller oss med trevlig läsning

om era eskapader.Hoppas att du får någon riktigt fin firre på kroken David, glöm inte fota den isåfall!På tal om det här med popcorn, det kanske inte är så konstigt att du är en sådan älskare av dem.När jag väntade dig hade jag popcorndille nån vecka och det fördes väl över genom navelsträngen in i dina gener antar jag!!Sämre saker kan man ju få dille på. Ha det riktigt gott o njut medan ni kan- stor kram Eva-Marie

2012-03-23 @ 22:55:33
Postat av: Ivanovic

Väntar fortfarande på "mina" bilder.

2012-03-26 @ 18:11:58
Postat av: Wivy

Åh en tackar och bugar för rosorna ni ger ut, MEN, jag måste be om ursäkt för jag inser att jag inte alls varit bra på att kommentera på det senaste. Men jag tittar in här varje dag och det värmer i hjärtat att läsa att ni har det bra (trots vissa incidenter) men allt löser ju sig till slut! Jag vill ha mer bilder på er!!

Hur länge ska ni stanna kvar på Corn Island? Har ni bokat nåt mer efter det?

Skypa alldeles snart tro?! PUSSSS

2012-03-26 @ 18:45:56
Postat av: Anonym

Tänkte inte på att jag kunde kommentera er men jag är inne då och då.Ni ser ut att ha det toppen ,fortsätt med det .Kramar till er från Anne Ö

2012-03-28 @ 19:34:13
Postat av: Anonym

Tänkte inte på att jag kunde kommentera er men jag är inne då och då.Ni ser ut att ha det toppen ,fortsätt med det .Kramar till er från Anne Ö

2012-03-28 @ 19:35:02
Postat av: Anders Claesson

Det är kul att läsa era inlägg men nu har du förstört känslan för chokladpudding för ett tag framåt. Det är tydligt att ni får många härliga upplevelser - njut av dem! Här njuter jag just nu av Elfsborgs flyt - 4-0 borta mot Syrianska med 5 minuter kvar. Lennartsson har helt klart fått ordning på deras presspel och bortaspel - även Ishizaki jobbar hårt.

Nu har vårvärmen kommit med 20 grader och mycket sol - det är efterlängtat!

Ha det bra - Anders

2012-05-02 @ 21:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0