Små tankar nedskrivna på Kuba



Det måste vara frustrerande att vara kock här. Det finns ca 15 olika livsmedel att jobba med (inget nötkött)

För kubanerna saknas bra kollektivtrafik, de tvingas lifta eller åka lastbilsflak. Turisterna har ett överflöd av lyxiga nya kinesiska bussar att åka med.

Rasism verkar inte existera, alla respekterar varandra oavsett hudfärg. Fantastiskt!

Solidaritet, ett ord som folk vet betydelsen av här på Kuba. Man hjälper varandra med allt och ingenting. Plockar upp liftare, lagar grannens rör med mera med
mera.

Man skulle kunna skriva 10-talet böcker om Kuba.

Jag har aldrig velat åka från ett land så gärna, så konstant som jag har gjort när jag har varit på Kuba.

Antingen ska du vara här 1 vecka eller 1 år. Fast jag kan inte rekommendera någon att åka hit. Samtidigt kan jag inte rekommendera någon att INTE åka hit.

De gör goda drinkar här. Det kan man inte ta ifrån dem!

De ÄLSKAR Che Guevara, Fidel & Raul Castro, Camilo Cienfuegos och alla andra revolutionärer. Eller så har de bara blivit lärda att älska de?

Kuba är omöjligt att beskriva i ord, därför ska jag sluta försöka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0