Chilins heliga land!

Mandag idag, dags att styra upp sitt liv efter den glattiga helgen. Det gor vi genom att ta nattbussen till Belize och Belize City. Aterstar att se vad detta land har att erbjuda for tva ganska krasna resenarer som oss. Vi bada langtar mest till Guatemala och ovriga Centralamerika dar det forhoppningsvis bjuds pa lite mer genuina stader och spannande upplevelser. 

Igar vaknade vi pigga och glada efter en lang natts somn, tyvarr sinkades det glada humoret aningen efter att vi hade tvattat vara klader pa en lokal "lavenderia". Tva av Matildas vita t-shirtar blev rosaflackade, sa ocksa min vita t-shirt och Matildas fina ljusbla klanning fick nagra revor i sig. Valdigt trakigt men tyvarr ar det val sant man far rakna med.  

Efter en god kottbit pa en italiensk restaurang hade vi lyckats fortranga detta och begav oss ivag till karnevalen aterigen. Matilda blev som ett barn pa tivoli och fick smaska i sig bade en majskolv och sockervadd. Nar vi stod vid oltaltet bestamde sig Matilda for att prova nagot nytt som hon hade sett att alla mexare drack. Det var ol blandat med nagon mork vatska. Hon fragade olexperten David vad det var och jag svarade: Jag vet inte, jag tror det ar coca-cola. Jag insag dock ganska snabbt att det var nagot annat. Namligen chili-juice! Resultat blev alltsa ol med chili i och jag skrattade skadeglatt nar Matilda tog den forsta sippen av denna haxblandning. Det smakade riktigt illa och blandningen hamnade efter nagra sma klunkar i papperskorgen. Mexarna fortsatte dock att avnjuta denna dryck med stor aptit. Om jag far gissa sa har de nog tandkram med chilismak i detta land. Det finns overallt. Vi fortsatte att traska runt bland de korta mexarna, kolla pa dansnummer och besoka vidriga bajamajjor. En alla tiders karneval-kvall fullt av de standigt lika sota och prydligt kladda mexikanska barnen! 

Efter frukost idag nar jag kom gaende mot var bungalow mottes jag av ett "Hola" och efterfoljande "Be careful, there is a big snake here, do you wanna see it?" av var italienska granne. Jag blev givetvis stel som en skandinav pa ett brasilianskt dansgolv men fick ur mig ett gallt "What" foljt av "No, I don't wanna to see it". Trots det foljde jag med nar hon intygade att den var borta nu. Vad hon ville visa oss var ett ormspar som var ca 20 cm brett och tydligen efterlamnat av en gigantisk boaorm nagon gang under natten. Bade jag och Matilda blev lite hispiga nar man kunde folja sparet som gick ca 1 meter utanfor var bungalow. Jag tackade hogre makter for att jag inte stotte pa denna bjasse nar jag tog en nattlig vattenkastning 2 meter fran sparet. Hade jag sett denna boaorm mitt i natten hade jag troligen sprungit fortfarande (med blota flackar bade fram och bak). 

Historian har en formaga att upprepa sig. Speciellt nar man umgas med lilla sota froken Prim. Tidigare idag: - Jag struntar nog i solkram idag. Nu sitter hon och ojjar sig over ett rodbrant ansikte, brost och axelparti. Det ar ingen vild gissning att jag kommer fa uppleva detta fler ganger under resans gang...       

Kommentarer
Postat av: Anthon

Frågan är vem som hade blivit mest skakig där i djungeln om nu herr Boa fått se dig först när du hala fram din.. @MolokenBoasnoken #svansenmellanbena

2012-02-28 @ 16:55:06
Postat av: Wimsiga Wivy

Först måste jag ju säga att jag tycker att Davve är en stor tönt som inte våga följa med den snälle italienaren och titta på den store ormen.. vad är det att va rädd för ha?! En boaorm har väl aldrig gjort någon nåt ont?!

Sen vill jag säga till Matilda: GLÖM EJ FÖR FASEN ATT KÖPA UNBELIZIBLE LINNEN TILL MIG! En i var färg, fast ta dom som är mest skrikiga och korta i magen, det är viktigt, det vet du!

Vill se en massa bilder på det landet jag inte visste fanns! Hoppas ni har det underbart, och skypa i dag skrev du innan va? När? Försöker vara inne i kväll runt 10 kanske? Gå in när du vaknar om du ser detta... PUSSSSS

2012-02-29 @ 12:09:31
URL: http://sandrawidar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0