Bildbomb failed!

Nu var tanken ifran varan sida att bomba er med bilder ifran vara 2 sjuka veckor pa Kuba, men ni som kanner mig vet mycket val att jag ibland, eller snarare alltid, har huvudet under armen vilket resulterade i att jag givetvis glomde minnerkortet i bungalown vi bor i har i Tulùm, Mexiko. Kan handa detta resulterar i en skvatt besvikelse fran eran sida da bloggen legat nere, but hey, don´t blame oss! Kuba har, som sagt, en internetuppkoppling, eller internettillganglighet, som ar likamed noll! Vi gor som sahar, vi slanger upp dom fa bilderna vi har ifran Castro-land, sa aterkommer vi med fler vid ett annat tillfalle. - - - Okej. Laget ar foljande: Det fungerar ej att ladda upp bilder har! Frustrationen ar pa topp, muy bien. Losningen blir att vi far forsoka hitta ett annat internetcafé, vilket sakerligen inte blir nagot problem, och ladda upp bilderna dar ifran. Icke idag dock, men aterkom mañana mi amigos ý amigas sa ska vi gora varat basta for att ge er lite ogongodis att smaska pa i de lyckliga svenska folkhemmen. For ni ar val hutlost glada nu nar kronprinsessan och Ockelbo-prinsen fatt ett litet flickebarn? Sjalv ska jag inte hymla med att jag kanner gladje for dom, till skillnad ifran David som helst av allt vill gora bokbal av samtliga svenska nyhetsblaskor och tidsskrifter. Nej, betalar man skatt for att dom ska leva ett liv i lyx och glam ska man fanimej fa ta del av ALLT i varenda kvallstidning, sa kom igen Aftonbladet, mittuppslag med bild pa lill-Vickan tack! I dagens dato sitter vi, som sagt, pa ett internetcafè i staden Tulùm i Mexico. Turistigt? Ja, men inte sa det forslar! Gruvar mig over att vi inte kan gora er ackligt avundsjuka med bilder ifran varat paradisboende, men forestall er en kritvit strand, ett tiotal tropiska bungalows utkastade over stranden, palmer och kokosnotter till hoger och vanster, beachbar med generos happy hour runt husknuten, vakna och somna till havets brus. Dagens planer gar ut pa att inforskaffa diverse fornodenheter, sasom handdukar, duschtval, vatten, ja, det som vi som hemma tar forgivet att ha pa lager i ett skap eller rinnande ur kranen. Efter shoppingrundan intar vi rygglage pa playan med en San Fransisco i handen. Jajamen, San Fransisco, drinken jag suktat efter hela resan (som jag ar osaker pa om jag nagonsin druckit dock) men icke funnit nagonstans! Jo, den forekom pa samtliga drinklistor pa Kuba, men kunde man bestalla den? "No, no San Fransisco! But Mojito and Cuba Libre.". Tack for den U.S.A., ta bort ert forbannade embargo sa Kubanerna kan fa lite variation i tillvaron! Hur som haver, ikvall ska vi ut och ata, LYCKA! Mat som smakar annat an kass ketchup, bananchips och torrt. Och till mitt stora fortret i Kuba, ris till allt, precis tamejfan allt! MVH / Ris-hatar´n! Nej, nu far vi sluta kasta dynga pa landet vi har i backspegeln. Nu borjar det dessutom spritta i Davids gamla füssball-skanker, dags att ga vidare. Ta hand om varandra och dra en Mexikana med stark sas pa "Dallas" for mig pappa Gino! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0