För hundar som oss i Mancora.

En liten vy över hostelet i Mancora - The Point


Äntligen fick David sig sin efterlängtade "Pisco Sour", och trots min tidigare skepsism var jag tvungen att ge vika, David hade rätt, den är utomordentligt god!


"Gänget" - Östersundspajkarna David, Tobbe och Per, a.k.a. Berra, Tyresö-bruttan Joanna, och gevetvis Ringestena-fruntimmer´t Prim och Hulta-gangstern Claesson.


Troligtvis den vackraste solnedgangen vi nagonsin skadat!


Fraga: Vad är detta för fisk? Vinnaren far: Hedern! David har ett utlägg om att detta är en djuphavsfisk som spolats upp pa stranden, da den hade enorma ögon, vilket later helt realistiskt och godtagbart i mina öron. Men, är det nagon som vet med säkerhet, säg gärna till! Den var, hur som haver, förbaskat vidrig!


Det är inte alltid sa lätt när moder och fader valt att namnge en pa ett vis i verkliga livet, och pa ett annat vis i passet! Da far man vara sa god att lystra till Hanna i en veckas tid. Jobbigt? Behöver jag ens besvara den fragan...


Ett litet löjligt puss-kort kan man väl fa lov att bjussa pa?


Det kom sig som sahär att det omöjliga skedde under en blöt kväll pa Mancoras gator. Den eviga och inbitna kattälskar´n, tillika hundhatar´n, fattade oerhört tycke för inte bara katter utan ocksa...


...HUNDAR! Jajamensan, hundar är bäst! Tyvärr fick vi inget kort pa min absoluta favvo, en peruansk nakenhund (ni kan ju alltid googla vettja) som var sa vida jävla go´härlig och hade en sadan karaktär att jag var pa snudden att fälla en tar vid avfärd!


Även Berra blev förälskad i dom sma liven. Det är inte lätt!


Sista kvällen med "gänget", pizza-time! Dyrt som fan och inte pa langa vägar lika gott som Dallas!


Och givetvis "glass-time", var ju tvugna att bränna dom sista pengarna vi hade kvar i fickorna.


Snipp, snapp, snutt, sa var dom bilderna upplagda! Imorgon kanske ni har sadan tur att vi slänger upp bilder ifran Huanchaco och här, ifran underbara och redan älskade Lima! Vi har det FÖR bra nu!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Yes, "Hanna" och David äntligen lite ögon-godis att fröjdas över.Vilka underbara vyer ni bjussar på. Och kors i all sin dar va bra och avspänt ni ser ut att ha det,skulle dock inte va för närgången på alla dessa hundar. Kanske lite magerlagda och loppbitna, vem vet vad som döljer sig under skinnet på dessa varelser (finns många goa sjukdomar och kräliga små djur ska ni veta).Nå väl, inte mycke att grämas över nu när ni redan varit i närkontakt med dom. Men OBS!!! ta det lungt om det skummar runt dess munnar. Då är det "INTE" läge att gulla just med "den" jycken kan jag säga. Och den där ål-liknande fisken ni undrade över är förmodligen: Ja,just det en Amerikansk havs-ål(lite albino-aktig och med en liten släng av struma)men,men. Hedern har jag redan tagit åt mig ha,ha. Nä, har inte den blekaste aning va det är för firre men tanken är ju inte helt befäng eller? Iaf. önskar vi er allt gott i Lima, ha det bra.

2012-04-21 @ 14:08:03
Postat av: Wernering

Att titta på dessa bilder får mig att bara vilja åka iväg. Ni ser ut att ha det helt otroligt min älskade vän :) Och pussbilder får man självklart bjuda på ;) <3

2012-05-27 @ 20:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0